One Asian TV and radio station have been found in “serious and significant” breach of their licences by media regulator Ofcom.

Bangladeshi broadcaster ATN Bangla failed to provide accurate recordings of their output to Ofcom over content viewers found offensive.

Graphic images in an ATN Bangla news report about the crash of a minibus in Bangladesh, including an interview with a distressed young child who was also filmed identifying her parents’ bodies, caused a viewer to complain to Ofcom.

Although the programme-makers gave an undertaking not to include similarly shocking images in the future, the tape it provided did not include the interview with the child and was therefore found in breach of its licence.

This also explains the reason behind ATN Bangla’s sudden disappearance from the Sky EPG last month. Before it was removed, ATN Bangla was previously available on EPG 818.

Radio broadcaster Asian Gold also fell foul of Ofcom’s code after failing to supply a recording of a show about which a listener complained.