Virgin Trains to stop selling Daily Mail paper

144

Virgin Trains has announced that it will no longer sell the Daily Mail publication on its fleet of West Coast trains.

The decision comes after Virgin Trains said the paper’s brand and beliefs differed with its brand. However, Daily Mail has accused the publication of censorship and limiting choice.

A spokesman for the Daily Mail said, “It is disgraceful that, at a time of massive customer dissatisfaction over ever-increasing rail fares, and after the taxpayer was forced to bail out Virgin’s East Coast mainline franchise, a decision strongly criticised by the Mail, that Virgin Trains should now announce that for political reasons it is censoring the choice of newspapers it offers to passengers.

“It is equally rich that Virgin chose to launch this attack on free speech in the Aslef trade union journal. For the record Virgin used to sell only 70 Daily Mails a day. They informed us last November that to save space, they were restricting sales to just three newspapers: the Mirror, FT and Times. They gave no other reason, but it may be no coincidence that all those titles, like Virgin owner Sir Richard Branson, are pro-Remain.”

A spokesman for Virgin Trains said, “We regularly review the products we have on sale for customers in the shop onboard our west coast trains and after listening to feedback from our people, we decided in November 2017 that we would no longer stock copies of the Daily Mail. When we stocked the Daily Mail onboard, we sold one copy for every four trains. In an internal note to staff within its West Coast business, Virgin Trains wrote: “Different viewpoints are often valuable, and it’s certainly true that we choose to take our news from different sources depending on our view of the world. Thousands of people choose to read The Daily Mail every day. But, from Sunday 26 November, they will no longer be reading it courtesy of VT. There’s been considerable concern raised by colleagues about The Daily Mail’s editorial position on issues such as immigration, LGBT rights and unemployment. After due consideration, we’ve decided that this particular paper is not at all compatible with the VT brand and our beliefs.”

Keep it with BizAsiaLive.com for more.

Latest From Related Articles

Overnights: Sony TV & Geo TV share No.2 position on Friday in UK

Sky proposes to group Asian channels on EPG by language from May 2019

Doordarshan planning to launch its own OTT platform

Leave Comment

Please enter your name here
Please enter your comment!