Three complaints against New Vision TV upheld by Ofcom

588

Three separate complaints against New Vision TV, made by individuals linked to rival Geo News, have been upheld by Ofcom.

Show & channel: Aitraaz Hai, New Vision TV
Date: 30th December 2017
Complaint by: Mr Mir Shakil Rahman, made on his behalf by Mr Baseem Chagtai

Summary: The programme included a live interview with General Pervez Musharraf during which he made a number of claims about Mr Rahman and the Geo Media Group. Mr Chagtai complained that Mr Rahman was treated unjustly or unfairly in the programme as broadcast because allegations were made against him that were “false, unfair and unjust”. Mr Chagtai also complained that Mr Rahman was not given an appropriate and timely opportunity to respond to the allegations made about him in the programme.

Decision: Ofcom considered therefore that Mr Rahman was treated unjustly or unfairly.

Show & channel: ARY News, New Vision TV
Date: 30th July 2017
Complaint by: Mr Baseem Chagtai on behalf of Mr Ahmad Noorani

Summary: The news programme reported on the claim made by Mr Imran Khan, Chairman of Pakistan Tehreek-e-Insaf political party, that he had been misrepresented by Geo and its reporters. The report also included an interview with a PTI spokesman who made a number of claims about Geo and its reporters, including Mr Noorani. Mr Chagtai complained that Mr Noorani was treated unjustly or unfairly in the programme as broadcast because it alleged that he was “against the Judiciary and the Pakistan Army” and led audiences to believe that he was working “against the interests of Pakistan”. Mr Chagtai said that Mr Noorani was not “given a fair chance to give his version of the events” and that if he had been given the opportunity to do so it would have “cleared this false propaganda”.

Decision: Ofcom considered Mr Noorani was treated unjustly or unfairly treatment.

Show & channel: ARY News, New Vision TV
Date: 30th July 2017
Complaint by: Mr Murtaza Shah

Summary: The news programme reported on the claim made by Mr Imran Khan, Chairman of Pakistan Tehreek-e-Insaf political party, that he had been misrepresented by Geo1 and its reporters. The report also included an interview with a PTI spokesman who made a number of claims about Geo and its reporters, including Mr Shah. Mr Shah complained that he was treated unjustly or unfairly in the programme as broadcast because the programme alleged that he was “running a campaign against the state of Pakistan and its institutions”, including spreading propaganda against Pakistan’s judiciary. It also accused him of “harming the cause of Kashmir” and stated that he was “pro-India and anti-Pakistan”. Mr Shah was not given an appropriate and timely opportunity to respond to the allegations made against him in the programme. Mr Shah said that he had not been contacted by the programme makers and that his viewpoint had not been included.

Decision: Ofcom considered Mr Shah was treated unjustly or unfairly.

Latest From Related Articles

Leave Comment

Please enter your name here
Please enter your comment!