The Daily Express newspaper has apologised and paid 45,000 damages to Inayat Bunglawala, an assistant secretary of the Muslim Council of Great Britain, after publishing an article linking him to death threats made against Prince Harry.

The publication printed on 1st March, headlined “Target Harry British fanatics threaten him”. Adam Tudor, the lawyer representing Bunglawala, said the front-page article published suggested his client was a “fanatical, sneering extremist”. Bunglawala subsequently pursued a libel action against the Daily Express’s publisher, Express Newspapers.

The Daily Express has already published a full apology both in print and online and removed the article from its website. In addition to the full public apology and the agreement to pay damages, Express Newspapers also agreed to pay Bunglawala’s legal costs.